دروس خارج فقه / صلاة / درس ۹۰: افضلیّت اتیان نماز در اوّل وقت
دروس خارج فقه / صلاة / درس ۹۰: افضلیّت اتیان نماز در اوّل وقت «قد مرّ أن الافضل فی کلّ صلاة تعجیلها، فنقول: یستثنی من ذلک موارد. الاول: الظهر و
دروس خارج فقه / صلاة / درس ۹۰: افضلیّت اتیان نماز در اوّل وقت «قد مرّ أن الافضل فی کلّ صلاة تعجیلها، فنقول: یستثنی من ذلک موارد. الاول: الظهر و
دروس خارج فقه / صلاة / درس ۸۹: تعارض روایات در جواز یا عدم جواز نماز شب بعد از طلوع فجر بعضی از اصحاب ما (قده) فرمودهاند: در مقام، سه
دروس خارج فقه / صلاة / درس ۸۸: جواز اتیان نماز شب بعد از طلوع فجر روایتِ وارده در کسی که چهار رکعت از صلاة لیل را قبل از طلوع
دروس خارج فقه / صلاة / درس ۸۷: عدم لزوم اعاده در موارد تقدیم نماز شب معلوم شد وقتی انسان صلاة اللیل را مقدم میکند، به واسطه این که میترسد
دروس خارج فقه / صلاة / درس ۸۶: اثبات موارد تقدیم صلاة لیل از نیمه شب برای زن در تقدیم صلاة لیل جهاتی باقی مانده است، یکی است: این حکمی
دروس خارج فقه / صلاة / درس ۸۵: تجویز اتیان نماز شب قبل از نیمه شب در شبهای کوتاه بحث در مواردی بود که مکلف صلاة لیل را قبل
دروس خارج فقه / صلاة / درس ۸۴: عدم مشروعیت نماز قبل از وقت آن «یجوز للمسافر و الشاب والذی یصعب علیه نافلة اللیل فی وقتها تقدیمها علی النصف و
دروس خارج فقه / صلاة / درس ۸۳: انتهای وقت نماز شب معروف و مشهور بلکه لم یعلم الخلاف من اصحابنا الا عن السید مرتضی(قدسسرّه) میگویند: صلاة اللیل تا طلوع
دروس خارج فقه / صلاة / درس ۸۲: وقت نماز شب «وقت نافلة اللیل مابین نصفه و الفجر الثانی، و الافضل اتیانها فی وقت السحر و هو الثلث الأخیر من
دروس خارج فقه / صلاة / درس ۸۱: استحباب اعاده نافله صبح «اذا صلّی نافلة الفجر فی وقتها أو قبله و نام بعدها یستحبّ اعادتها»[۱]. صاحب عروه(قده) فرمود: صلاة وتر
یکى از اعیان و مفاخر فقهاى نامدار شیعه و یکى از اکابر و متبحّرین در علوم اسلامى و یکى از استوانه هاى فقهى و اجتهادى در فقه اسلامى که از نظر آثار و برکات وجودى با برکت بوده مرحوم فقیه مقدس میرزا جواد تبریزى(قدس سره) است بسیار عابد، زاهد، اهل خشوع و تهجد بود و مداومت بر علم و دانش داشت. جماعت بسیارى از او بهره بردند. او بر تمام موالین و محبین اهل بیت(علیهم السلام) و فضلاء و طلاب حوزه حق دارد زیرا که در قرن خود در علوم و ولاء اهل بیت(علیهم السلام)تحولى عظیم ایجاد نمود. هرگاه در پى شناخت ایشان برآییم ایشان را آگاه بر هر فنى خواهیم یافت. جملات مدح و ستایش در معرفى او، ناتوانند. گویا او تندیس علم و دانش و ادب و تجسم فضل و کمال است…..
تمام حقوق این سایت محفوظ میباشد.